بازدید محمد رضوانی‌فر از معدن و کارخانه آنتیموان

اخبار

بازدید محمد رضوانی‌فر از معدن و کارخانه آنتیموان

photo_2021-05-10_03-18-10

بازدید محمد رضوانی‌فر از معدن و کارخانه آنتیموان

محمد رضوانی‌فر مدير عامل شركت سرمايه گذاری تامين اجتماعي (شستا) در سفر خود به استان سیستان‌وبلوچستان از معدن و کارخانه آنتیموان بازدید کرد و با حضور در شهرستان نیمروز از محدوده اکتشافی جنگجا روند فعالیت‌ها را از نزدیک بررسی کرد
گفتنی است این محدوده در فاصله 50 کیلومتری جنوب شرق نهبندان واقع شده است. تنها منطقه مسکونی واقع در این محدوده، روستای ماده کاریز می‌باشد.
در ادامه فاز شناسایی و پی جوی سازمان صمت استان محدوده اکتشافی را در قالب پهنه اکتشافی به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی واگذار کرد و شرکت مذکور مطالعات اکتشافی را در وسعتی به مساحت 308 کیلومتر مربع انجام داد که در نهایت در سال 97 منجر به صدور پروانه اکتشاف گردید.
بر اساس این گزارش، مطالعات فاز شناسایی و پی‌جویی در اوایل سال ۹۸ توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به پایان رسید و هم اکنون مطالعات فاز اکتشاف تفصیلی توسط مشاور پروژه در دست اقدام است.
گفتنی است تاکنون به میزان ۴۲۰۰۰متر عملیات حفاری در محدوده توسط پیمانکار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران انجام گرفته است. اهم اقدامات انجام گرفته در این محدوده تاکنون به شرح ذیل است:
➖انجام مطالعات فاز شناسایی و پی جویی در مساحت ۳۰۸ کیلومتر مربع در قالب پهنه اکتشافی جانجا
➖ نمونه برداری و آنالیز نمونه های معدنی (۱۰۰۰۰ نمونه)
➖ تهیه نقشه های زمین شناسی-توپوگرافی به مقیاس یک بیست هزاروم ، یک پنج هزاروم (۷۰ کیلومتر مربع)
➖ انجام مطالعات ژئوفیزیک به روش مگنتومتری و IP/RS در محدوده اکتشافی (۳۰۰۰ نقطه)
➖ انجام حفریات اکتشافی (ترانشه) به میزان ۷۰۰۰ متر مکعب و حفاری (کرگیری) به میزان ۴۲۰۰۰متر
و هم اکنون شرکت در حال انجام تکمیل عملیات حفاری است که پس از اتمام آن اقدام به ارائه گزارش پایان عملیات اکتشاف خواهد کرد.
لازم به ذکر است، ذخیره مس شناسایی شده تاکنون در این محدوده ۴۰۰ میلیون تُن برآورد شده که احتمال افزایش این ذخیره پس از تکمیل اکتشاف نیز می‌باشد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *