بررسی جایگاه شستا در گروه چند‌رشته‌ای‌ها

اخبار

بررسی جایگاه شستا در گروه چند‌رشته‌ای‌ها

1399012610461844620136024

بررسی جایگاه شستا در گروه چند‌رشته‌ای‌ها

فاصله زیاد شستا با شرکت‌های چندرشته‌ای دیگر، به دلیل سودده بودن شرکت‌های زیرمجموعه است
”روزنامه دنیای اقتصاد” در صفحه کدال خود به بررسی جایگاه #شستا در گروه چند‌رشته‌ای‌ها پرداخت و نوشت:
شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی شامل وغدیر، وصندوق، وبانک، وامید و شستا است. مجموع ارزش این شرکت‌ها تا چهاردهم آبان ماه سال ۱۳۹۹، مبلغ ۴میلیون و ۱۰۶هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال است که ۷۰ درصد از ارزش بازار این گروه متعلق به شستا است.
بخش اعظم سرمایه‌گذاری شستا در شرکت‌های بورسی بوده و ۳/ ۸۴ درصد پرتفوی آن بورسی و ۷/ ۱۵ درصد را پرتفوی خارج از بورس تشکیل می‌دهد این در حالی است که «وامید»۸۲/۹، «وغدیر»۶۶/۹، «وصندوق»۵۱/۳، «وبانک»۶۳/۱۹ درصد از پرتفوی‌شان بورسی است.
به گزارش شستا رسانه؛ دنیای اقتصاد در تجزیه‌وتحلیل ریسک به نسبت‌های سودآوری اشاره کرده و نوشته است:
از نظر سودآوری، شرکت‌های گروه تقریبا در یک سطح هستند و در وضعیت مطلوبی قرار دارند اما بازده حقوق صاحبان سهام شستا در دوره شش ماهه سال ۹۹، ۲۵/ ۱ درصد محاسبه شده که فاصله نسبتا زیاد آن با شرکت‌های دیگر، به دلیل سودده بودن شرکت‌های زیرمجموعه است.
نسبت‌های نقدینگی توانمندی شرکت در قبال پرداخت بدهی‌های کوتاه‌مدت را نشان می‌دهد؛ خواه از محل دارایی‌های شرکت باشد، خواه از محل وجوه نقد. از این بابت شستا از محل وجوه نقد توانمندی بیشتری در مقایسه با دیگر شرکت‌های گروه دارند.
شرکت شستا بیشترین ارزش بازار (حدود ۷۰ درصد) را در مقایسه با سایر شرکت‌های همگروه دارد و مسلما سهم بیشتری را هم از بازار و صنعت به خود اختصاص داده است.
شستا که معاملات خود را از ۲۷ فروردین ۹۹ آغاز کرده سیر صعودی را سریع‌تر از سایر شرکت‌های همگروه طی کرده و در تاریخ ۲۱ مرداد امسال، بیشترین قیمت معاملاتی را به ثبت رساند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *