بخشی از گفتگوی محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا با روزنامه فرهیختگان

اخبار

بخشی از گفتگوی محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا با روزنامه فرهیختگان

442684_orig

بخشی از گفتگوی محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا با روزنامه فرهیختگان

بنده ادعا می‌کنم با ورود شستا به بورس باید بازار سهام در ایران را به قبل و بعد از ورود شستا تقسیم کرد، چراکه با این اقدام شجاعت و جسارت دولت نسبت به واگذاری زیرمجموعه‌ها از این طریق افزایش یافت.
در عرضه اولیه شستا دو میلیون و ۷۰ هزار نفر سهام ما را خریداری کرده‌اند، لذا ما قرار است به‌جای اینکه مجمع را در یک اتاق کوچک چندنفره برگزار کنیم، تحت‌نظارت حداقل دو هزار نفر سهامدار قرار گرفته و مجمع را برگزار کنیم. به نظر شما در این وضعیت پاسخگویی افزایش پیدا می‌کند یا خیر؟
در سال گذشته ۳۸درصد ارزش ریالی یا ۳۵ درصد تعدادی عرضه اولیه‌های بورس ایران مربوط به زیرمجموعه‌های شستا بود. اما شاه‌بیت بورسی کردن شرکت‌ها، بورسی شدن شستا بود که امسال انجام شد.
 زمانی ارزش شستا دقیق مشخص نبود و مقدار آن را ۲۰ هزار و برخی ۳۰ هزار میلیارد تومان و عده‌ای ۵۰ هزار میلیارد تومان ذکر می‌کردند، الان دیگر وضعیت فرق کرده و ارزش خالص دارایی (NAV) شستا به شکل شفاف به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
 سال ۱۳۹۶ شستا ۴۰ شرکت زیان‌ده داشت و این ۴۰ شرکت در سال ۱۳۹۷ به ۲۸ شرکت و در سال ۱۳۹۸ به ۱۴ شرکت کاهش پیدا کرد و امسال برنامه‌ریزی کردیم که تعداد شرکت‌های زیان‌ده را به سه شرکت برسانیم.
 گزارش افزایش سرمایه شرکت‌ها را هم به‌صورت شفاف منتشر می‌کنیم، درحالی‌که تقریبا همه شرکت‌ها گزارش‌های افزایش سرمایه را محرمانه نگه می‌دارند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *