با حضور محمد رضوانی فر در مجمع سیمان تأمین اعلام شد:رشد 104 درصدی سود خالص نسبت به سال گذشته

اخبار

با حضور محمد رضوانی فر در مجمع سیمان تأمین اعلام شد:رشد 104 درصدی سود خالص نسبت به سال گذشته

حضور دکتر محمد رضوانی فر در مجمع شرکت سرمایه گذاری سیمان تأمین-سیتا

با حضور محمد رضوانی فر در مجمع سیمان تأمین اعلام شد:رشد 104 درصدی سود خالص نسبت به سال گذشته

با حضور دکتر محمد رضوانی فر در مجمع سیمان تأمین اعلام شد: رشد 104 درصدی سود خالص نسبت به سال گذشته

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین شستا در تاریخ 1400/04/16 و تنها 46 روز پس از پایان سال مالی این شرکت با حضور دکتر محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا، رضا جمارانیان مدیرعامل سیمان تامین و به ریاست آقای دکتر جلال بهارستان معاونت برنامه ریزی و توسعه شستا برگزار شد.

در این جلسه رضا جمارانیان گزارشی از عملکرد شرکت متبوع خود ارائه کرد و بیان داشت که درآمد عملیاتی تلفیق هلدینگ سیمان با رشد ۶۶ درصدی نسبت به سال گذشته به حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین سود عملیاتی تلفیقی نیز با رشد 90 درصد به حدود ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است. در موضوع سود خالص نیز با ثبت عدد 3050 میلیارد تومان، سودآوری هلدینگ متبوع خود را نسبت به سال گذشته بیش از 104 درصد رشد داشته است.

علاوه بر رشد درآمد و سود در هلدینگ سیمانی شستا، 14 شرکت از 17 شرکت، بالاترین رکورد تولید خود را از آغاز فعالیت تا کنون در سال 99 به ثبت رسانده اند. این مهم در اثر رشد 9 درصدی تولید کلینکر و 16 درصدی تولید سیمان بوده است؛ در حالی که این میزان در سایر رقبا به ترتیب ۷ و ۱۲ درصد بوده است. هلدینگ سیمان تامین و شرکتهای تابعه آن برای پاسخگویی به نیاز بازار تا حد امکان ظرفیت بلااستفاده خود را کاهش داده اند تا با حداکثر توان نیاز داخلی کشور و همچنین کسب بازار صادراتی را محقق سازند. نتیجه این امر نیز آن بوده است که علاوه بر کسب سهم بازار بیشتر در صنعت سیمان، افزایش قابل توجهی در حوزه صادرات نیز کسب نمایند.

رضا جمارانیان در ادامه به موضوع قیمت­گذاری دستوری به عنوان یکی از چالش های صنعت سیمان اشاره کرده و گفت: در سال گذشته و در برهه ای که هم برق و هم گاز شرکت های سیمانی قطع شد، شرکت­های سیمانی مطابق قیمت­گذاری دستوری سیمان را به قیمت مصوب به فروش می رساندند اما با توجه به ماهیت قیمت گذاری دستوری، سیمان به قیمت بسیار بالاتری به دست مصرف کنندگان نهائی می رسید. قیمت فروش سیمان در درب کارخانه 16 هزار تومان بود ولیکن  به قیمتی بیش از 50 هزار تومان برای هر پاکت به دست مصرف کننده نهائی می رسید.

فروش روزانه 30 میلیارد تومان سیمان در سامانه سیمان یاب

هلدینگ سیمان تامین در راستای حل این معضل و همچنین حرکت بر اساس پیشرفت های فناورانه روز، اقدام به راه اندازی سامانه سیمان یاب نمود تا امکان دسترسی مستقیم برای مصرف کنندگان نهائی به تولیدکنندگان سیمان ایجاد نماید. با این اقدام تعداد مشتریان سیمان از حدود 30 نفری که 70 درصد محصولات را خریداری می کردند به بیش از 24000 نفر رسید. سامانه سیمان یاب در شروع فعالیت خود توانست به عنوان پر شتاب ترین رشد در فعالیت های استارتاپی شناخته شود و با فروش روزانه بالغ بر 30 میلیارد تومان یکی از بزرگترین فروشگاه های ایتنترنتی کشور شود.

پس از آن و در اقدامی بی‌سابقه هلدینگ سیمان برای اولین بار در صنعت سیمان کشور موفق شد در راستای شفافیت کامل فروش سیمان، دسترسی سریع و آسان همه مصرف کنندگان، تمامی سیمان تولیدی را در بستر بورس کالا به فروش برساند. جمارانیان اعلام کرد هم اکنون که مجمع برگزار می شود تمامی محصولات کارخانجات سیمان شستا در بورس کالا به فروش می‌رسد و در خواست کرد که سایر هلدینگ‌ها و شرکت‌های خصوصی فعال در صنعت سیمان نیز سیمان تولیدی خود را در بورس کالا عرضه کنند.

از نکات مهم دیگر گزارش مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین، کسب گزارش مقبول برای خود هلدینگ، هلدینگ فارس و خوزستان و همچنین 34 شرکت از 37 شرکت مشمول تلفیق بوده است.

در ادامه نیز اعلام کرد که در دوره دو ساله حضور خود در سمت مدیرعاملی سیمان تامین تلاش کرده است بر اساس رهنمودهای مدیرعامل شستا، عملکرد فنی و مالی شرکت های گروه را ارتقا داده و امید است بتواند با همکاری سایر مدیران شرکتهای تابعه زمینه ساز اعتلای هرچه بیشتر بزرگترین سیمانی کشور را فراهم آورد.

در پایان با قرائت گزارش سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و نظر مقبول آنها برای گزارش تلفیقی و شرکت اصلی هلدینگ، صورت های مالی هلدینگ سیمان تامین تصویب و ۱۰۵ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد.

اهم دستاوردهای کلیدی شرکت سرمایه گذاری سیمان تأمین به شرح ذیل می باشد:

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *