پیش‌بینی سود ۳۲هزار میلیارد تومانی برای شستا 

اخبار

پیش‌بینی سود ۳۲هزار میلیارد تومانی برای شستا 

عکس دکتر رضوانی فر

پیش‌بینی سود ۳۲هزار میلیارد تومانی برای شستا 

 سود خالص شرکت اصلی شستا از ۱۲۵۵ میلیارد تومان در ۳۱خرداد ۱۳۹۷ به ۱۹هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان در ۳۱خرداد ۱۳۹۹ افزایش یافت. این ارقام نشان می‌دهد سود این شرکت طی دو سال، قریب به ۱۵ برابر شده است.
محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا :
اجرای مجموعه اقدامات ساماندهی با هدف بهینه‌سازی پرتفوی، بهبود زنجیره ارزش و کنترل و کاهش هزینه‌ها از مهم‌ترین عوامل در راستای افزایش سودآوری شستا بود.
تمرکز بر حمایت از محصولات دانش‌بنیان و جدید از دیگر اقدامات شستا در سال‌‌های اخیر است که ماحصل آن رونمایی از ۱۰۰ محصول جدید دارویی که قریب به ۳۰ محصول آن برای اولین بار در کشور تولید شده است.
در سال ۹۸ و ۹۹، دفاتر ۴۴ شرکت در تهران تجمیع، کوچک‌سازی و جمع‌آوری شده و به مراکز کارخانه‌ها منتقل شده است. این کار علاوه بر کاهش هزینه‌های غیرعملیاتی، استقرار و به‌کارگیری درصد بالاتری از مدیران بومی را به‌دنبال داشته است.
از ابتدای سال ۹۸ تاکنون در ۸۱ شرکت تابعه به میزان تقریبی ۱۶/ ۱ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه با تهیه گزارش توجیهی، اخذ تاییدیه حسابرس، مجوز بورس و برگزاری مجامع مربوطه عملیاتی شده است.
جهش تولید، افزایش سهم بازار، تبدیل دارایی‌های غیرمولد به مولد، کنترل بهای تمام شده و افزایش سودآوری از نتایج حاصل از این اقدام در مجموعه شستا است و این امر موجب شده شستا بتواند سودآوری در شرایط تحریم را محقق کند.
همزمان با شروع دوره افول بازار سرمایه از ۱۹ مرداد ۹۹ و به تبع آن تکلیف سازمان بورس به انعقاد قرارداد‌های بازارگردانی، شستا اقدام به ایجاد صندوق بازارگردانی صباگستر و عقد قرارداد در ۷۱ شرکت بورسی زیرمجموعه شستا و ۳ مجموعه بیرونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن کرد.
درحال‌حاضر، مجموع ارزش بازار شرکت‌های موضوع بازارگردانی صندوق صبا‌گستر بالغ بر ۶۰۰هزار میلیارد تومان است که این مبلغ بالغ بر ۱۰درصد ارزش بازار سرمایه کشور است (تا تاریخ ۳۰/ ۱۲/ ۹۹). مازاد خرید (تفاوت کل خرید‌ها و فروش‌ها) قریب به ۵، ۲۴۰میلیارد تومان سهام زیرمجموعه گروه شستا توسط صندوق بازارگردانی صباگستر در ۶ ماه منتهی به اسفند ۹۹ انجام شده که نشان‌دهنده حمایت مجموعه شستا از سهام زیرمجموعه است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *